• Jak działa Neurogra
  • Trening mózgu
  • Nauka
  • Logowanie
    • Logowanie
    • Rejestracja
  • Logowanie

Programy treningowe

Program dla seniorow d

Program dla seniora

< wróć
Gdy jesteśmy dziećmi, nastolatkami, studentami, nasz mózg stale się rozwija. Dlaczego? Ponieważ na początku cały świat jest zagadką, więc wciąż dowiadujemy się czegoś nowego, zdobywamy mnóstwo umiejętności od tych najprostszych, do coraz bardziej skomplikowanych…

Kiedy przekroczymy pewien wiek, coraz trudniej nam uczy się nowych rzeczy, nasze myślenie staje się wolniejsze, a spostrzeganie mniej trafne. 
I nic dziwnego. Nasz mózg między 30. a 90. rokiem życia traci niemal 20% swojej masy, co w oczywisty sposób przekłada się na ubytki komórek nerwowych i połączeń między nimi. Mało tego, proces ten przyśpiesza kiedy kończymy mniej więcej 50 lat. Trudno się do tego przyznać, ale to naturalny proces biologiczny. Nie znaczy to jednak, że jesteśmy skazani na bierne poddanie się mu, gdyż mamy wpływ na szybkość i jakość procesu starzenia się. Podobnie, jak ćwiczenia fizyczne przedłużają sprawność i siłę mięśni, treningi umysłowe pomagają utrzymać prawidłowe, efektywne funkcjonowanie mózgu.

Tak jak w przypadku ćwiczeń fizycznych, potrzebna jest jednak systematyczność, więc lekcje angielskiego raz w tygodniu czy układanie puzzli od święta, nie dadzą rezultatów. Nasza propozycja to możliwość systematycznego, codziennego trenowania z każdego miejsca na świecie, o każdej porze dnia i nocy, dokładnie wtedy, kiedy Ty i Twój Mózg macie na to ochotę. Co ważne, łączy ona przyjemne z pożytecznym, naukę z zabawą i… przypomni Ci lata szkolnych łamigłówek.

Co zyskasz dzięki treningom?

Mózg – najogólniej mówiąc – jest odpowiedzialny za zdobywanie, przetwarzanie i gromadzenie informacji. Proces ten jest niezwykle złożony i przebiega w kilku nakładających się na siebie etapach. Pomagają nam w nim takie zdolności jak percepcja, koncentracja, pamięć, myślenie i komunikowanie. Zanim uda Ci się coś zapamiętać, Twój mózg musi najpierw spostrzec, to jest zauważyć obiekt. Następnie skupiasz uwagę i selekcjonujesz informacje wybierając te, które chcesz zapamiętać1. Prawda, że sporo, jak na ułamki sekund? Oczywiście na tym proces się nie kończy…

Nic więc dziwnego, że na każdym z tych etapów mogą pojawiać się błędy, zwłaszcza, że mózg działa zgodnie z zasadą „osiągnij cel tracąc jak najmniej energii”. Niestety, z wiekiem, ponieważ coraz więcej czynności wykonujemy automatycznie, przestajemy uczyć się nowych rzeczy, gdyż nie jest nam to potrzebne i – jak już ustaliliśmy – po prostu się starzejemy, takich błędów popełniamy coraz więcej. Ponadto procesy zachodzące w mózgu powyżej 50. roku życia znacznie spowalniają.

Czy zdarza Ci się przejechać na czerwonym świetle, albo zdziwić ceną produktu przy kasie, gdyż dałbyś głowę, że miał kosztować połowę tego, co masz zapłacić? A może coraz częściej łapiesz się na tym, że brakuje Ci słowa, choć masz je na końcu języka? Trudniej skupić Ci się na wiadomościach, fabule książki, nie mówiąc już o streszczeniu ich koleżance następnego dnia? Co chwila zapominasz, gdzie położyłeś klucze, okulary czy dokumenty?…

Zdaje się, że nadszedł czas, by spróbować temu zaradzić. Twój mózg właśnie wysłał sygnał S.O.S. Zwykła codzienna aktywność już nie wystarczy. Przecież to trening czyni mistrza, i Ty, jako doświadczony inteligentny człowiek, wiesz to najlepiej. Podnieś więc głowę znad krzyżówek i sudoku, by odkryć swój umysł na nowo, wspaniale się przy tym bawiąc.

Wykonuj różnorodne treningi przygotowane dla Ciebie przez naszych specjalistów tak, aby usprawnić każdy z etapów poznawczego funkcjonowania2. Popraw percepcję i zdolność koncentracji. Nie daj się rozleniwić pamięci. Uelastycznij myślenie! Im lepiej funkcjonuje Twój mózg, tym wyższa Twoja efektywność w pracy i codziennej aktywności, a większa efektywność, to większa satysfakcja z życia. Zamień myślenie: „Cóż, starzeję się” na: „Życie zaczyna się po pięćdziesiątce”. Niech mózg będzie z Tobą! 


1. Jaśkowski, P. (2011). Neuronauka Poznawcza. Jak mózg tworzy umysł. Warszawa: Vizja Press&IT, 98-103.
2. McNab, A., Farde, L., Jucaite, A., Bystritsky, P., Forssberg, H., Klinberg, T. (2009). Changes in Cortical Dopamine D1 Receptor Binding Associated with Cognitive Training. Science, 323/5915, 800-803.

Działy

  • Pamięć
  • Pamięć podręczna
  • Uwaga/koncentracja
  • Logika
  • Szybkość
  • Podstawa naukowa
  • Programy treningowe

Media o nas

O Neurogra

  • Kontakt
  • Regulamin
  • Abonamenty
  • Pomoc

Trening mózgu

  • Ćwiczenia pamięci
  • Ćwiczenia mózgu
  • Jak ćwiczyć pamięć
  • Profilaktyka demencji

Programy treningowe

  • Pamięć
  • Koncentracja
  • Logiczne myślenie
  • Szybkość
Aplikacje Mobilne
Obserwuj nas na
Bezpieczne płatności